Tuesday, May 27, 2008

ett mål nått

igår hade jag min urladdning, den som jag väntat och spekulerat om under hela min tid som medisinare. måste säga att det var sjukt overkligt och sjukt kul! Kommer nog att komma ihåg min första examen resten av livet. Jag fick en hjärtundersökelse, EKG tolkning och histologi, åse fick perifercirkulation, järnmetabolism och rotatorcuffen. Min pasient behövde bara ha bar överkropp, åses fick vara i kallingar. Hon fick även ta den klassiska femoralis pulsen, den i ljumsken! Japp, ned med handen i kallingarna! Jag älskar att det här är mitt liv. Fatta att min första examen var med en patient! det är helt sjukt, jag älskar de! Vi är så sjukt nöjda och njuter livet. Vi har för första gången på två månader kunnat sitta och prata skit och sett några avsnitt "sex and the city" utan att behöva ha dåligt samvete eller känna dom onda blickarna från högen med böcker.


Men imorgon tror jag det blir till att sätta igång igen, har ju faktiskt bara gjort halva jobbet. skriftliga examen, här kommer jag.


två bilder från 17 maj, då vi tog HELA förmiddagen fri från läsning och åt frukost, gick i tåg och vifftade med flagg med gänget.

1 Comments, so far!:

Blogger Hanna Persson said...

lycka till :)

4:34 pm  

Post a Comment

<< Home